FAQ til Kegelmaster

1. Hvor meget skal jeg træne med Kegelmaster?
Et træningssæt består af 30 knibeøvelser. Vi anbefaler, at du træner med Kegelmaster hver dag i starten med 3 sæt med 15 sekunders pause For at øge din muskelmasse, skal du fortsætte med at udfordre dine muskler ved langsomt at øge belastningen ved hjælp af fjedrene.

Når du første gang øger belastningen, er du klar til at øge antallet af træningssæt til 6. I alt tager bækkenbundstræningen ikke mere end 5-6 minutter, når du er i gang med den fulde træning.

2. Hvorfor er Kegelmaster bedre end andre former for bækkenbundstræning?
Kegelmaster er det eneste træningsredskab til bækkenbundsmusklerne, der tilpasset din personlige muskelstyrke, og du kan i modsætning til andre træningsformer øge belastningen.

Kegelmaster er uden phtalater og er sikkerhedsgodkendt.

3. Kan alle bruge Kegelmaster?
Ja.

4. Vil Kegelmaster også virke på mig?
Kegelmaster styrker bækkenbundsmuskler effektivt hos alle kvinder, der regelmæssigt træner.

5. Hvordan ved jeg om Kegelmaster virker?
Efter bare enkelte træningssæt vil kvinder med inkontinens opleve, at generne forsvinder. Træner du dine bækkenbundsmuskler med Kegelmaster 15 minutter inden samleje, vil du føles strammere –til glæde for jer begge.

Efter en uges træning vil du opleve mere intense orgasmer.

6. Hvad hvis mine bækkenbundsmuskler er for svage til at jeg kan få Kegelmaster til at åbne og lukke?
Hvis du ikke kan åbne og lukke Kegelmaster med dine bækkenbundsmuskler, er du begyndt på et for højt – eller for lavt – niveau. Det er vigtigt, at din træning tager udgangspunkt i din nuværende muskelstyrke. Har du ingen muskelstyrke i din bækkenbund skal du begynde træningen uden fjedre. Hvis du stadig oplever problemer, gør du det forkert. Nogle kvinder bruger deres mavemuskler frem for bækkenbundsmusklerne. Bruger du mavemusklerne i stedet, vil Kegelmaster blive trykket ud. Hold Kegelmaster på plads med din ene hånd indtil du kan åbne og lukke den.

7. Hvor længe skal jeg træne med Kegelmaster?
Alle muskler i kroppen bliver svagere uden træning. Hvis ikke du regelmæssigt træner dine bækkenbundsmuskler, vil din muskelstyrke i bækkenbunden blive svage. Sæt tid af til træningen resten af dit liv.

8. Hvad sker der hvis jeg stopper med at træne med Kegelmaster?
Holder du op med at træne dine bækkenbundsmuskler, er det som med al anden træning. Musklerne vil med tiden svækkes, og den opnåede styrke vil forsvinde. Det er dog ikke noget, der sker fra dag til dag, men vil tage et par måneder afhængig af hvor stærke dine muskler var, da du stoppede.

9. Jeg er blevet øm/småbløder efter træning med Kegelmaster. Skal jeg være bekymret?
Der er små blodårer i skeden, som ved pres kan give sig til at bløde lidt. Det er helt ufarligt og kan også ske ved samleje. Kegelmaster kan give ømhed i musklerne, lige som hvis du havde trænet andre muskler, der ikke er vant til at blive trænet. Gør det ondt, så hold en pause i nogle dage og begynd på et lavere niveau.

10. Jeg er bange for at Kegelmaster udvider min skede?
Kegelmaster træner din bækkenbund ved en fuld udvidelse af bækkenbundsmusklerne efterfulgt af en fuld sammentrækning, hvilket giver den mest effektive træning af bækkenbundsmusklerne. Kontrolskruen gør at du selv kan bestemme, hvor meget musklerne skal spændes. Kegelmaster kan ikke udvide din skede, så den tager skade eller bliver større. Når musklerne udspændes er det en del af træningen, som gør dem stærkere.

11. Hvordan rengører jeg Kegelmaster?
Vask din Kegelmaster i varmt sæbevand efter brug. Fjedrene er lavet af kirurgisk rustfrit stål og vil derfor ikke ruste eller blive ødelagte. Du kan bruge glidecreme for lettere indførsel, hvis du har brug for dette.

12. Må jeg bruge spiral sammen med Kegelmaster?
Ja, du må gerne bruge spiral sammen med Kegelmaster.