Få bedre sex med bækkenbundstræning

En stærk bækkenbund er vejen til bedre sex. Ved at træne dine bækkenbundsmuskler korrekt og regelmæssigt vil blodcirkulationen i området bliver forbedret, og dermed vil der komme mere blod til de nerver og muskler, som frembringer orgasmer. Samtidig vil dine bækkenbundsmuskler blive stærkere, og din skede føles strammere, hvilket giver større nydelse til både dig og din partner.

De vigtige muskler i dit sexliv

Bækkenbundsmusklerne spiller en vigtig rolle for kvinders sexliv. De fleste af de nerveender, der producerer seksuel nydelse samt orgasmer, er placeret inde i bækkenbundsmusklerne. Derfor reagerer disser nerver på tryk og ikke friktion. Veltrænede bækkenbundsmuskler gør, at du strammer mere omkring penis, som dermed lægger det nødvendige pres på nerverne og udløser den seksuelle nydelse.

Bækkenbundsmusklerne er ikke bare ansvarlige for orgasmesammentrækningerne og den seksuelle nydelse, men de er også afgørende for blodgennemstrømningen til klitoris. Kvinder, der har svækkede bækkenbundsmuskler, kan have svært ved at opnå orgasme og/eller få optimal nydelse ud af sex.

Svækkede bækkenbundsmuskler kan føre til smerte ved samleje, skedetørhed og manglende lystfornemmelse. Selvom du ikke oplever problemer i dit sexliv, vil du stadig kunne forbedre dit sexliv ved at styrke musklerne i bækkenbunden. Dine orgasmer vil blive mere intense, og din partner vil opleve en større nydelse ved at du kan stramme sammen omkring penis.

Kvinder med veltrænede bækkenbundsmuskler kan alene ved at sammentrække musklerne under sex, få deres partner til at komme.

Knib dig til bedre sex uanset alder

Det øgede pres på bækkenbundsmusklerne under graviditet og fødsel kan resultere i inkontinens, nedsunken livmoder og/eller et mangelfuldt sexliv efterfølgende. For nogle kvinder vender muskelstyrken tilbage til det oprindelige niveau et par uger efter fødslen, mens andre kvinder oplever, at muskelstyrken aldrig kommer tilbage af sig selv igen uden hjælp.

Også kvinder uden for den fødedygtige alder kan opleve problemer med sexlivet på grund af svækkede bækkenbundsmuskler. Efter overgangsalderen falder østrogenniveauet, og slimhinderne i skeden kan blive tyndere og tørre ud, og musklerne miste styrken. Det kan gøre sex ubehageligt.
> Læs om skedetørhed

Korrekt træning af bækkenbundsmusklerne

Knibeøvelser er desværre ikke knibeøvelser, selvom det er den gængse opfattelse. Det er en manglende forståelse for muskeltræning, når det gælder bækkenbundsmusklerne. Bækkenbundsmusklerne er almindelige skeletmuskler (skeletmusklerne udgør 80% af din muskelmasse) og skal derfor trænes på samme måde. Med øget belastning.

Ønsker du at træne dine øvrige muskler i kroppen, vil du med stor sandsynlighed bruge vægte og ikke blot nøjes med at knibe sammen i maven et vist antal gangen eller bøje dine arme op og ned for at træne biceps.
> Læs mere om knibeøvelser

Udover at mange kniber helt forgæves og ikke opnår nogen resultater, så har to undersøgelser vist, at hver fjerde kvinde kniber helt forkert og faktisk belaster musklerne og dermed svækker dem. Derfor anbefales det, at du altid bruger en bækkenbundstræner, så du kniber korrekt sammen om de rigtige muskler – med Kegelmaster øger du belastningen og opnår en hurtig og effektiv muskelforøgelse.
> Læs mere om øget belastning og bækkenbundsmuskler